Reklama

To naprawdę niesamowite, jak wielu właścicieli hoteli i restauracji skarży się, że ich najlepsi pracownicy odchodzą z pracy. Dzieje się tak, ponieważ w rzeczywistości wielu pracowników ma powody do narzekań na swoich szefów. Dla pracodawcy nie ma nic gorszego oraz przynoszącego większe straty, niż sytuacja, w której dobrzy pracownicy opuszczają przedsiębiorstwo.
Szefowie często mają tendencję do zamiatania tego typu problemów pod dywan i do obwiniania wszystkich, tylko nie siebie. Jednakże pracownicy nie rezygnują z pracy, lecz najczęściej ze swoich menedżerów.
Najsmutniejsze jest to, że wielu sytuacjom można zapobiec. Najpierw jednak musimy zrozumieć najgorsze błędy, które menedżerowie mogą popełnić.

1. Przyczyniają się do wypalenia pracowników
Nic nie wypala dobrych pracowników łatwiej, niż przepracowanie. Nałożenie na najlepszych ludzi tak dużo pracy jak to tylko możliwe brzmi kusząco, jednak jest to pułapka, w którą wpada większość pracodawców. Przeciążanie najlepszych pracowników wprawia w zdumienie. To tak, jakby dobrych ludzi karać za to, że są dobrzy. Badania wykazały, że wyniki spadają ekstremalnie, gdy tydzień pracy wynosi więcej niż 50 godzin. Po 55 godzinach wydajność spada tak bardzo, że nie da się wykrzesać nic więcej. Jeżeli nakładasz na swojego najbardziej utalentowanego pracownika więcej pracy, daj mu przynajmniej coś w zamian – awans, podwyżkę lub premię.

2. Nie zauważają wkładu pracowników i z trudem wynagradzają ich dobrą pracę
Nie jest doceniana siła zwykłego poklepania po ramieniu, zwłaszcza w przypadku najlepszych pracowników, którzy motywują się najczęściej wewnętrznie. Każdy lubi komplementy, najbardziej ci, którzy dają z siebie wszystko. Szefowie powinni rozmawiać ze swoimi podwładnymi by dowiedzieć się, co tamci lubią. Wtedy wynagradzanie ich za pracę staje się prostsze.

3. Nie dbają o swoich pracowników
Więcej niż połowa osób, która rzuca pracę, robi to ze względu na relacje z szefem. Dobrzy szefowie wiedzą, jak odnaleźć równowagę pomiędzy profesjonalizmem a byciem ludzkim. To są pracodawcy, którzy świętują sukcesy pracowników oraz rozumieją, gdy ktoś przeżywa trudny okres. Szefowie, którzy tego nie potrafią, zawsze będą mieć dużą rotację pracowników. Niemożliwa jest praca przez cały dzień dla kogoś, dla kogo jest się całkowicie obojętnym, chyba że chodzi o twoja produktywność. 

4. Nie dotrzymują obietnicy
Obietnice składane pracownikom to cienka linia pomiędzy uszczęśliwieniem ich, a zobaczeniem jak odchodzą. Jeśli dotrzymasz obietnicy, będą patrzeć na ciebie szczęśliwymi oczami jako na osobę godną zaufania i honorową. W przeciwnym razie będziesz lekceważony oraz wyjdziesz na bezdusznego i niegodnego zaufania idiotę. Jeśli szef nie dotrzymuje obietnicy, dlaczego pracownicy mieliby. 

5. Awansują i zatrudniają niewłaściwych ludzi
Pracowici pracownicy chcą pracować z podobnymi sobie. Jeżeli szef nie zada sobie trudu w zatrudnianiu nowych osób, będzie to bardzo niemotywujące dla pozostałych  pracowników. Awansowanie niewłaściwych ludzi jest jeszcze gorsze. Jeżeli ktoś przepracowuje się po to by dostać awans, a w rezultacie przypada on komuś, kto na niego nie zasłużył, jest to ogromną obrazą. Nic dziwnego, że po czymś takim dobrzy pracownicy odchodzą. 

6. Nie pozwalają ludziom podążać za pasją
Utalentowani pracownicy są pasjonatami. Danie im szansy na to by pracowali z pasją, zwiększa ich produktywność i zadowolenie. Większość szefów woli ich jednak ograniczać. Wierzą, że wydajność pracowników spada, gdy tamci robią to, co kochają. Jest to oczywiście całkowicie bezpodstawne. Pracownicy żyjący z pasją są bardziej skoncentrowani na tym, co robią.

7. Nie wspierają swoich pracowników w rozwoju
Jeżeli poruszymy temat niezważania na pracowników, tłumaczą się czymś w rodzaju „zaufania” czy „autonomii”. Jest to kompletną bzdurą. Dobrzy szefowie zarządzają swoimi pracownikami niezależnie od tego, jak utalentowani oni są. Tacy szefowie są uprzejmi, uważni oraz dają informację zwrotną. Przewodnictwo nigdy się nie kończy. Mając utalentowanych pracowników, w twojej kwestii leży, by znaleźć im pole dalszego rozwoju. Ci najbardziej utalentowani potrzebują informacji zwrotnych nawet bardziej niż reszta. Bez nich staną się znudzeni i aroganccy.

8. Nie wspomagają pracowników w byciu kreatywnymi
Najlepsi pracownicy chcą ulepszać to, czego się tylko dotkną. Jeśli zniechęcasz ich do zmian, czując się dobrze ze swoim statusem quo, zaczną nienawidzić swoją pracę. Odbieranie komuś chęci do zmian ogranicza zarówno ich, jak i ciebie.

9. Nie stawiają nowych wyzwań
Wspaniali szefowie motywują swoich ludzi do dokonywania rzeczy wyglądających na niemożliwe. Nie rezygnują przy tym ze stawiania celów. Mało tego, stawiają wymagające cele, zmuszające pracowników do wychodzenia ze strefy komfortu, oczywiście ich przy tym wspierając. Gdy utalentowani i inteligentni ludzie wykonują czynności zbyt proste i nudne, zaczynają tęsknić za pracą, która wymaga od nich więcej.

Podsumowując
Jeśli chcesz zatrzymać pracownika, zastanów się dokładnie, jak go traktujesz. Dobrzy pracownicy są twardzi jak stal, a ich talent daje wachlarz możliwości. Twoim zadaniem jest sprawić, by chcieli dla ciebie pracować. 
Autor: 
Tłum. Magdalena Walasek
Źródło: 
http://gronda.eu/blog/9-dinge-die-gute-gastro-mitarbeiter-dazu-bringen-zu-kuendigen/
Państwo: 
Dział: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisując ciąg znaków z obrazka udowodnij że nie jesteś botem.