Reklama

 

Za pół roku wejdą w życie przepisy, dzięki którym będzie się można rejestrować i umawiać na wizytę w urzędach pracy przez internet.

"To ważna zmiana, która ma usprawnić funkcjonowanie urzędów pracy, ale przede wszystkim ma być wygodna dla osób bezrobotnych" - poinformował minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz, który podpisał rozporządzenie w tej sprawie. Dodał, że przez internet będzie można wypełnić wniosek o rejestrację oraz uzyskać zaproszenie do urzędu pracy na określoną godzinę.

Według ministra, mniej formularzy trzeba też będzie wypełniać w samej placówce. Zaznaczył, że w urzędzie trzeba będzie przedstawić dokumenty takie jak: dowód osobisty, świadectwo ukończenia szkoły czy świadectwo pracy.

Rozwiązania dotyczące internetowego rejestru wejdą w życie za pół roku. "Chodzi o to, by dostosowały się do nich wszystkie urzędy pracy w Polsce" - podkreślił Kosiniak-Kamysz.

Rejestracja przez internet będzie możliwa dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy. Po wypełnieniu i przekazaniu specjalnego formularza elektronicznego, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy - nie dłuższy jednak niż siedem dni roboczych.

Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet, konieczne będzie posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego.

MPiPS ocenia, że zakres wykorzystania pełnej elektronicznej rejestracji, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowania rozporządzenia, będzie ograniczony. Nadal będzie można też zarejestrować się, odwiedzając urząd.

Źródło: PAP

Ten artykuł ukazał się dzieki firmie systemia.pl dom-bud.png

 

Państwo: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisując ciąg znaków z obrazka udowodnij że nie jesteś botem.
6 + 1 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.

r e k l a m a